Det ultimata mellanmålet

Jag älskar risfrutti men tycker det är alldeles för dyrt. Jag brukar köpa hem ibland när de kostar 4-5 kr styck. Men hemma gjord risfrutti är ännu godare samt att det är mycket nyttigare och billigare. Jag brukar köpa hem keso när de har kampanj på det. Du kan få ett halv kilo för 12 kr samt har jag alltid frysta bär hemma som man kan fynda billigt. Hemmagjord risifrutti kan du få för 2 kr. Det beror helt på vad du har i. Man kan ha allt ifrån nötter, frysta bär, linfrö, sylt, vaniljsocker osv. Något som är riktigt gott keso, banan, linfrö och lite hallonsylt. Mumma!


Köpt burk:




I butik kostar den 8 kr.




Hemmagjord risfrutti 2 kr.


Du sparar 6 kr per burk. De ni ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback