Spara Pengar





När jag låg på sjukhuset och samt betalde min hyra när min inkomst är inte så stor så skapade det nästan panik. Jag har en underbar familj, släkt och vänner som har stöttat mig. Men istället för tycka synd om mig själv har jag försökt vända varenda krona. Tack vare denna blogg har jag lyckats se allt som en utmaning. Jag har börjar hitta mina knep och börjat spara en hel del. Denna månden var det viktigt att jag kunde gå till tandläkaren så jag fick dra ner på matkontot. Denna månad lyckas mitt mat konto landa på 1000 kr och då har jag även gluten. Det är helt sjukt när jag tänker efter. Tack vare en underbar familj och farmor har detta gjort det möjligt. Enligt konsumentverket ligger en matkostnad för en person 1800 kr plus 324 kr för att jag har gluten och detta är minnium. Sammalagt blir det 2124 kr. Så man kan säga att jag har lyckas spara 1124 kr på mat. De ni ;)

Det är faktiskt annonsbladen som bestämmer vad jag ska äta.. Nu Sverige ska vi bli sparae och självklart ska man unna sig massa med ;) Idag kommer mitt första spartips!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback