Tandläkaren, den bästa investeringen . .





Att gå till tandläkaren är bland det värsta jag vet.
Det svider att gå dit och väldigt hårt i plånboken när man går hem. Efter inte varit där på två år nästan drog farmor med mig. Hon påpekade ju längre du väntar ju dyrare blir det. Jag var livrädd för besöket för jag vet hur hårt kroppen tagit stryk av mina mediciner. Jag berättade med innan jag beställde tid att jag är livrädd för tandläkaren efter allt som hänt när jag var liten. Sen var dagen D. Jag skojade direkt med tandläkaren att nu väntade min döds domd. Han tog väl hand om mig och skojade med nästa patient får vänta för du ska ha det bra. Han var så mån om mig och han fick min bild om tandläkare ändras direkt. Han förklarade vad han gjorde i minsta detalj. Sen att jag fick höra du har hur fina tänder som helst, inga hål och sköter dem elegant. Åhh vilken lättnad det var kan jag tala om. Pga av att jag är en coca-cola älskare har jag fått fluortuggummi utskriven och fluor munskölj. Sammalagt landade kalaset på 1060 kr och då ingick rådgivning, fick två små tandkrän, recept på fluor tuggummi, muntorrs tabbletter och fluor munskölj. Jag ska börja gå en gång i halv året pga att jag måste äta mina mediciner. Det kommer svida rejält men det gäller att vända varenda slant man har. Men i längden är detta värt det samt lättnaden man känner efter besöket.

Nästa vecka ska jag baka en snickerskaka till alla som jobbar där för att visa min tacksamhet. Undra om de kommer gilla den haha ;)


Risken finns att dina tänder kommer se ut såhär om du inte sköter dig.






Det är ju ändå såhär man vill att de ska se ut.





Kram på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback