Att planera sparar både tid och pengar

Tid ger pengar brukar många säga men det tar mig en timme ungefär att allt leta efter alla recept och kolla reklambladen. Det är nog den bästa inversteringen jag har gjort i mitt liv samt att det är kul att veta nu spar jag på pengar ;) Det är underbart att se pengarna växa på hög. Det gäller inte att tycka synd om sig själv utan se allt som en utmaning. Det är inte kul att äta själv heller men jag försöker lyxa till det när jag har sällskap ;) Jag och J är särbo än så länge och vi har pratat om att flytta ihop. Ett tag var vi nära men så tog livet en helt annan vändning.




Jisses vad snett jag skrev eller fotade rättare sagt. Jag pratade i telefon samtidigt. Jag har lite svårt med två saker samtidigt ;) Såhär brukar det se ut. Jag har glömt att fylla i några luckor men det kommer i efterhand. Jag brukar följa det sten hårt men ibland blir det lite udantag. Frukost har aldrig varit min starka sida men jag brukar alltid försöka få i en macka eller ett glas jucie. Det är livs viktigt för mig att få in så mycket vitaminer så jag brukar alltid äta a-d vitaminer men det får jag på recept.

Jag gör alltid en storkok inför veckan. Oftas på tisdagar blir det. Det sparar både tid och pengar. Det är ett mirakel hur jag få in allt i min lilla frys men igenting är omöjligt ;) Denna vecka blev det Chili con carne och jag försöker varierar så gott det går. Men oftas väljer reklamen vilken rätt det blir. Man får absolut inte bli för "snål". Man måste se till att man äter minst fyra gånger om dagen. För annars tar kroppen styrk. Både kropp och själ håller ihop. En måltid kan räcka med en frukt ;) För mig är detta livsviktigt och jag kämpar som bara den för att följa detta.


Ett hett tips!
Visste ni att istället för att köpa dessa platspåsar som kostar 2 kr st varje gång du handlar.
Många tänker. Men vaddå 2 kr? En svensk handlar genomsnitt två gånger i veckan och brukar ta två - tre påsar.
Det blir 12 kr i veckan. På en månad blir det 48 kr och på ett år blir det 576 kr. 576 kr på bara platspåsar. Pengar som man kan göra något roligare för samt att man gynnar om miljön. Efter 10 år har du sparat en resa på bara påsar. Det är helt ofattbart hur människor kan köpa dessa påsar.
Tygpåsar is the shit! Mycket snyggare och nästan gratis :)


Kom ihåg. Du är bra! Nu kör vi ;) Låt pengarna växa på hög!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback