Min lilla pärla

Jag tänkte berätta för alla nya själar att jag bor i en vindsvåning på 33 kd. I kontraket står det att den är en 1 1/2. Jag ritade en skiss på planlösningen för att visa alla Gävlebor (mitt andra hem) när jag fick den.



Jag har ritat med en linjal så sträcken är raka.
Det är min kamra som suger men den får duga än så länge ;)
Den lever sitt egna liv ibland haha :(


Jag älskar planlösning, läget, och att bussen är precis utanför dörren. Willys och ett köpcenter är precis över gatan och sjukhuset har jag max 20 meter till. Man kan inte bo bättre i mina ögon. Min utsikt är magisk. Jag ser hela vättern. Bilder kommer på den sen. Jag har en mysig balkong och har sol hela tiden. Huset har verkligen potiental med sina karlsson på taket fönster. Jag är verkligen lyckligt lottad att få bo i denna lya.

Ända nackdelen är han som äger huset. Det är en riktig skitstövel. Han vill bara få in pengar och skiter i resten. Tyvärr är det inte bara jag som råkat illa ut för han. Han har bett mig och min familj dra åt helvete. Det bevisar vilken härlig karl detta är ;) Jag har bott här i ett och halvt år och har råkat ut för två gånger vattenläcka och sista gången fick de riva en del av vardagsrummet för vi trodde att det var mögel. Hur mycket jag än vädrar så försvinner inte lukten. Tack vare att jag är beroende av doftljuset har det blivit mycket bättre. När något händer hyr han in släktningar till han som vet varken in eller hur. Senaste när en kille skulle kolla lufttrycket så gick han bara in sa hm och osv. Han gjorde inte ett smack. Innan jag flyttade in fick jag en ny toa, nykaklat på toan samt nytt vardagsrum golv och nya tapeter i vardagsrummet och det är jag jätte tacksam för det. Men han som gjorde det är en annan femma. Det är luftbubblor överallt och han som lagt detta har ingen kundskap hur man tapetserar. Till och med jag gör det bättre ;)

Han som bodde innan mig var en stark missbrukare så han har förstört otrolig mycket. Det är brännmärken i golven här och där, balkongdörren är insparkad och jag hade som krav att den skulle vara lagad när jag flyttade in. Vet ni vad han gör då. Han tar frigolit och tejpar över och målar det vitt. Jag litade ju på han med så jag trodde det var fixat men i vinter höll jag på frysa skjortan av mig eller min dörr. Den ska vi inte ens tala om. Pga av att han (som bodde här innan) brytit upp dörren så kunde man komma in hur lätt som helst. I ett år fick jag bo så. Under denna period sov jag med en kniv under kudden haha ;) Sen fixade min vaktmästare den med en provsorisktlösning. Min dörr är stort behov att bytas ut men det skiter han totalt i.

Jag, min familj och släkt har lagt ner enormt mycket tid på denna lägenhet. Vi har fixat alla taken och allt resten så gott det går. Allt har blivit vitt. Nu har det blivit sprickor igen i vardagsrummet (jag är rädd för en vattenläcka för silverfiskorna har börjat komma igen) och jag tror det kommit in vatten igen. Det var tal om det att det skulle bli bostadsrätt och då skulle jag lätt köpa den och göra om rubbet. Jag, pappi, j och min släkt har gjort en hel del men mer tänker jag inte göra. Det är ändå en hyresrätt som han äger. Han har försökt sälja det men det är ingen som köper det. Inte konstigt när han låter huset för falla. Han lovade att han skulle lägga om taket i vår nu. Måtte det om inte det blir av. Jag funderar starkt på att ringa Fuskbyggarna men jag orkar inte bråka. Jag har nog med problem samt att jag älskar min lägenhet. Trots allt så tänker jag stanna här tills J och jag flyttar ihop. Jag håller denna lägenhet så kär trots all strul samt alla mina grannar är underbara. Förutom en men hon är riktigt dement så det kan inte hon hjälpa. De så är hjälpsamma, goa och söta och det funkar någonlunda med tvättstugan. Jag vet att det kan vara ett helvete annars. Sen att det är så lungt är underbart. Det bor mycket folk runt omrkring och det är mitt i stan men ända är det så tyst.

 

Är det någon som vet vart man kan vända sig om han inte fixar taket? Jag har hört talas om hyresgästförening men det gav mig inte ett skit. *Håller tummarna för att han fixar taket nu* så jag slipper alla vattenläckor. I längden förlorar han något enormt på det. Jag har till och med sagt att det går bra att han höjer hyran lite om det fattas pengar. Men tydligen går han flera miljoner i vinst så det är bara empati för andra som fattas eller den grova snålheten. Suck, på vissa människor..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback