Koll på pengarna

Koll på pengarna är en tidning som just handlar om pengar. Tack vare dem har jag lärt mig enormt mycket om ekonomi och hur man lyckas spara samt gör en budget. Det finns enormt många bra tips och det bästa av allt. Den är gratis. Den kommer ut en gång per år och finns på bibblan och socialen.





Visste ni att maten är den inkomsten man kan spara mest på och alla små inköp. Visst kan det vara gott och skönt att äta ute någong ibland. Men om man gör matlåda så kan du spara över 1200 kr varje månad och på ett år blir det 14 400 kr. Jag är långt ifrån snål mot mig själv när det gäller mat. Jag unnar mig ofta något gott men det är reklambladen som avgör vad det blir för storkok. Enligt konsumentverket ska min matkostnad ligga på 1890 kr per månad pga av att jag har celiaki. Mitt mjöl är svin dyrt så jag hatar att jag har det. Ändå lyckas jag varje månad få det runt 1400 kr och då unnar jag mig en hel del snabbmat ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback