Lätta på hjärtat, lägenhet

Att få tag i lägenhet i den här stan verkar vara totalt omöjligt. Jag har letat konstant nu i snart tre månaders tid. Varje dag tänker jag på detta och ringer runt. Tyvärr har vi inget, en sa till och med till mig att folk tänker inte på att flytta nu. Vissa känner igen mig och jag hör på dem att de tycker det är jobbigt att jag ringer hela tiden men vad fan ska jag göra? Jag har även åkt runt till varenda hyresbolag och "visat" upp mig. Nästa gång ska jag dra med mig farmor. Alla pratar om kontakter och jag har inga såna. Jag tycker det är förjävligt att man inte går efter kö systemet och vissa får gå före eller att man betalat in massa pengar men det lönar sig inte ett skit. Lasse har hjälpt mig en del och det är jag evigthet tacksam för. Men 17 kvd på två pers går verkligen inte. Detta tar något otroligt på krafterna att hela tiden jaga, jaga och jaga. Jag tänker knappt något annat på en lägenhet. Jag försöka alltid tänka positivit och vända ett nej till ett ja. Folk måste tro jag är galen men det skiter jag totalt i. Jag har haft många gånger tankarna på att flytta till mitt älskade Gävle för det är hundra gånger lättare att få en lägenhet där uppe.

Just nu avskyr jag att jag bor i en studentstad eller att jag inte ha några miljoner på banken så jag kunde köpa mig en lägenhet.

Pusst skönt att få vara gnällLovisa ;) Livet är inte alltid på topp. Nu släpper jag detta men alla vänliga själar som läser min blogg. Hör gärna runt omkring er och om ni finner något så mejlia mig på [email protected]. Tack på förhand ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback