Angående skolan


Igår var en av dem bästa dagarna i mitt liv. Jag har haft det tungt i några dagar pga av allt runt omkring mig. Nu har iallafall boendet ordnat sig. Jag ska hyra ett hus tillfället ;) Det är underbart att slippa tänka på det så man kan lägga all energi på skolan. Jag fick även reda på hur det blir i höst. Jag tänkte berätta det här så alla goingar där uppe i Gävle hänger med i svängarna. Jag saknar er ♥ Iallafall så var jag ute igår på skolorna som finns och kollade runt. Jag har alltid varit säker på att gå folkhögskolan och sen högskolan. Något annat har inte funnits i mina tankar men efter mötet igår med vägledningcenter så började jag tänka om. Jag hade aldrig aning att det fanns så många möjligheter för mig. Jag struntar i högskolan och folkhögskolan och ska istället gå på en privatskola som fina A går på. Jag vet att den är grymt bra och skolan ligger väldigt bra. Jag ska läsa omvårdnadsprogrammet med inrikting psykiatrisk skötare. Då blir jag även utbildad undersköterska. Jag kan då börja jobba redan om ett år. Det är helt underbart! Det bästa är att man får mycket praktik. Tack vare mina betyg som jag har innan så behöver jag inte läsa så mycket så jag kommer vara klar om 1 1/2 år - 2 år. Jag tok längtar tills den dagen jag tar examen. Det är bevis mot alla som inte trodde på mig och även mot själv. Jag säger detta igen. Detta är bland det bästa som hänt mig. Att äntligen få nå min stora dröm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback