Måndag - 050312

Hej på er!

Jag såg nyss en av de bästa filmerna jag sett på länge. Enough med Jennifer Lopez. Filmen berörde mig något enormt. Mycket beror på att min mamma har haft samma helvete. Jag vill inte gå in på det för mycket men jag kände igen mig i skräcken och paniken i Gracies ögonen. Att se sin mamma bli slagen och inte kunna göra något är fruktansvärt att se. Ett barn ska inte behöva uppleva något sånt. Tyvärr förekommer detta en vardag hos många. Det är tur att kvinnojourer finns.










Den strävsamma servitrisen Slim (Jennifer Lopez) tror att hennes liv ska välsignas av äktenskaplig lycka då hon gifter sig med sin drömprins Mitch (Bill Campbell). När de får sitt första barn, börjar bilden av det perfekta äktenskapet att rämna och hon upptäcker Mitchs mörka sida. Han förvandlas till en sjukligt svartsjuk och tyrannisk person, som vänder tillit, lycka och kärlek till fruktan. Slim, som är skräckslagen och fruktar för sitt barns liv väljer att fly med dottern. Men Mitch är skoningslös i sin förföljelse av dem och han anlitar hårdföra hantlangare i jakten på det byte som en gång var hans familj. Men till sist blir Slim tvungen att konfrontera sin jägare och hon och Mitch utkämpar en intensiv psykisk och fysisk kamp, där Slim en gång för alla vill visa Mitch att han har gått över gränsen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback