Framtiden

Bild lånad ifrån google.


Ibland önskade jag att fick bli ett litet barn igen.
Saker och ting var så mycket lättare då. Jag tänker varje dag på framtiden. Jag har svårt att slappna av och leva för stunden men jag har blivit mycket bättre på det. Jag vill så mycket, jag vill upptäcka världen och inte sitta och ruttna här i Jönköping eller svealand överhuvudtaget. Jag pratade nyss med en gammal vän och hennes mod ser jag upp till. Hon tog sin väska och bara drog iväg på sitt livs äventyr. Man kan prata så mycket om saker och ting men det krävs ett jävla mod att göra det. Det är en lång väg mellan att prata om det och verkligen göra det. Tyvärr ser mina förutsättningar helt annorlunda mot hennes. Samt det finns mycket som håller mig kvar här. Jag har allt här och det skulle göra enormt ont i hjärtat att lämna min familj, min underbara kille, min älskade Lisa, vänner, lägenhet. Listan kan göras lång på det som finns här. Men mitt hjärta och själ säger lyft dina vingar. Jag har iallafall bestämt mig för att inte läsa på högskolan i Jönköping. Jag vill utvecklas och utmana mig själv. Därför finns inte Göteborg heller i min värld för alla flyttar dit känns det som. Jag tänker åka iväg ensam till någon annan stad. Där ingen har aning om vem jag är. Jag är grymt sugen på att flytta till Uppsala och bo där ett tag. Det är ju en riktig student stad. Vi får se vad framtiden tar mig. Detta handlar ju om ett år och det kan hända mycket på ett år.

Mot stjärnorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback